wtorek, 6 lutego 2018

Sekret sukcesu butów Adidas NMD

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Adidasy NMD są aż tak popularne? Oto szereg wyjaśnień, co stoi za sukcesem tych niebanalnych kicksów.


Model Adidas NMD, to stosunkowo nowe „dziecko” marki Adidas Originals. Model ten szybko jednak zyskał solidną pozycję w świecie sneakersów. Każda kolejna odsłona tych kicksów sprzedaje się jak świeże bułeczki w sprzedaży detalicznej, powodując, że ilości podobne do modelu Yeezy rozchodzą się za kwoty większe niż sugerowana cena producenta. Co sprawia, że sneakerheadzi (i nie tylko) aż tak pokochali NMD?

Niezwykły projekt

Warto zacząć od tego, że konstrukcja modelu butów NMD zawiera w sobie odniesienia do archiwalnych modeli marki Adidas, takich jak Micro Pacer, Rising Star i Boston Super. Jest jednak mało prawdopodobne, aby to właśnie ten fakt był naprawdę ważny dla sneakerheadów. Ważniejsze jest zdecydowanie to, że NMD mogą z łatwością konkurować z innymi modelami na rynku obuwia technicznego. Krótko mówiąc: bardziej prawdopodobne jest to, że wszyscy kupują NMD, ponieważ one są wyposażone w nowoczesne technologie oraz po prostu są wygodne. Konsensus jest zaś następujący: te sneakersy mają obecnie swoje 5 minut i po prostu wszyscy chcą je mieć!
W pewnym sensie zatem sukces buta nie jest całkowicie bezprecedensowy. Jakby nie patrzeć każdy model marki wyposażony w technologię Boost łatwo przykuwał do siebie uwagę. Co ciekawe jednak, marka Adidas jest w stanie utrzymać popyt na NMD wyjątkowo długo, jednocześnie uwalniając oszałamiającą liczbę ich odsłon i różnych kolorów. Specjalnie dla Was zapytaliśmy parę osób handlujących sneakersami z całego świata, co sądzą o NMD, aby dać Wam świadectwo globalnej siły tego modelu butów. Dzięki nim dowiedzieliśmy się o tych kicksach dużo więcej.


Jaki był odbiór modelu NMD w Twoim sneakers sklepie?

Julian Kalitta (sklep Overkill): Można powiedzieć, że hossa związana z modelem NMD jest bezgraniczna. Coraz więcej osób chodzi w butach NMD i nasz sklep często nie jest w stanie zaspokoić popytu, ponieważ każde wydanie tego modelu od razu trafia na pierwsze strony gazet w świecie sneakersów.
Deon Point (sklep Concepts): NMD stał się jednym z tych modeli, które czynią z mojego życia piekło. Mój telefon dzwoni na okrągło (śmiech).
Brendan Denault (sklep Livestock): Jak do tej pory każda kolorystyka NMD była natychmiast wyprzedana, we wszystkich naszych sklepach. W pewnym momencie musieliśmy robić losowania komu sprzedamy buty, aby kontrolować sprzedaż.
James Trivunovic (sklep Size?): Pierwsza premiera modelu NMD miało miejsce na kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem 2015 roku. To było szaleństwo! W sklepie w Londynie mieliśmy w lutym ponad 150 osób oczekujących na wersję Yellow Gold, a po 20-30 osób czekało w kolejkach w mniej zaludnionych miastach, takich jak Leeds, Nottingham czy Middlesborough. Na naszej stronie internetowej sprzedajemy te kicksy co kilka minut. Nie mogę nie wspomnieć o wydaniu pakietu Sport White and Black. Wówczas na naszej stronie czekało ponad 30 000 osób gotowych do zakupu tych sneakersów. Istne szaleństwo!

Co sprawia, że model NMD jest tak dobrze odbierany przez sneakerheadów?


Julian: Głównym faktem jest to, że buty Adidas NMD są superwygodne, dzięki doskonałemu połączeniu materiałów i wysokiej jakości wykonania. Ich nowy system technologiczny jest wisienką na torcie, a całość jest bardzo modna.
Deon: Myślę, że za ich sukcesem stoi mieszanka energii, która przede wszystkim napędza całą markę. Po drugie konsument pragnie otrzymać produkt, który ma sens. Zazwyczaj marki oferują reedycje starych retro-modeli, tymczasem rzadko zdarza się, aby nowe modele były tak wybitne i przyciągały tak wiele uwagi. Właśnie to potrafi NMD.
Brendan: Ten styl "lekkich, przypadkowych" kicksów, które dodatkowo mają w sobie najwyższą technologię wykonania, to znak rozpoznawczy NMD. Właśnie dzięki temu połączeniu cech model NMD zyskał ogromną popularność jako świetne casualowe buty na co dzień. To po prostu świetny, nowatorski projekt, na który można zawsze liczyć.
James: Model NMD jest tak rewelacyjny i został tak dobrze przyjęty, ponieważ jest zarówno całkowicie świeży i nowoczesny, a jednocześnie uchwycił estetykę współczesnej mody. Pasuje idealnie do dzisiejszego, typowego wizerunku młodych osób uwielbiających streetwear.
Yana: NMD to ładnie wyważony sneakers. Jego balans pomiędzy inteligentnym wzornictwem a wygodnym dopasowaniem to jego sukces. Te kicksy są dokładnie tym, czego pragną masy. Brawa dla projektantów!

Czy popularność NMD jest uzależniona od poprzednich sukcesów systemu Ultra Boost?

Julian: Zdecydowanie pionierskie dzieło marki - Ultra Boost - jest jednym z głównych powodów sukcesu NMD. Sylwetka tych kicksów nie jest być może przełomowa, ale wszyscy wiedzieli już wcześniej o zaletach podeszwy Boost.
Deon: Myślę, że system Boost zdecydowanie pomógł w sukcesie NMD. Technologia Boost jest tak wygodna i tak atrakcyjna, że naturalnie działa jako wabik.
Brendan: Uważam, że NMD niekoniecznie konkuruje z modelem Ultra Boost, ale ciekawie uzupełnia go w ramach linii Boost. NMD może być postrzegany jako opcja bardziej swobodna, podczas gdy Ultra Boost to model przeznaczony do sportu i wysokiej wydajności.
James: Myślę, że model NMD jest dużo bardziej współczesny niż Ultra Boost, przede wszystkim dlatego, że nie wygląda jak but wyczynowy. Model Ultra Boost zyskał ogromną popularność głównie ze względu na niesamowity komfort oraz fakt, że Kanye West kilka razy ubrał na scenę ich wersję Triple White. Tymczasem NMD wybronił się sam, bez pomocy żadnego celebryty. Jak się okazuje wystarczy fakt, że konsument widzi technologię Ultra Boost pod bardziej interesującą, mniej sportową cholewką, aby wybrać NMD dla siebie. Podsumowując: model Ultra Boost na pewno zasiał ziarno sukcesu NMD, jednak nie sądzę, aby miał on aż duży wpływ na to, jak postrzegamy i dlaczego wybieramy buty Adidas NMD.
Yana: Model Ultra Boost jest niewątpliwie wyposażony w wybitną technologię, ale myślę, że NMD są tak popularne nie tylko dzięki technologii Boost. Ten model po prostu pokazuje, że projektanci Adidas rozumieją potrzeby ludzi.

Czy ludzie nie zmęczą się modelem NMD?

Julian: Na pewno nie prędko! Myślę, że to dopiero początek ich udanej przyszłości. Jestem pewien, że Adidas ma więcej asów w rękawach. Pojawią się nowe sylwetki NMD, nowe miksy materiałów itp. Oczywiście marka musi odrabiać zadania domowe dotyczące marketingu i dystrybucji NMD, ale jeśli tak będą robić, to model NMD będzie miał złotą przyszłość.
Deon: Myślę, że marka Adidas świetnie sobie radzi z utrzymaniem modelu, pomimo tego, że sneakersy te są obecnie łatwe do zdobycia. Nie widzę oznak żadnego spowolnienia.
Brendan: Wydaje mi się, że projekt NMD jest na tyle minimalistyczny, że może być ponadczasowy. Jego projekt wręcz został stworzony jako płótno do nieskończonych zmian i nowych odsłon. Kiedy po raz pierwszy pojawiły się na rynku buty Ultra Boost, poczuliśmy, że ludzie są spragnieni nowych modeli. Być może także marka Adidas uznała, że jest to świetna okazja, aby wprowadzić nową, silną sylwetkę NMD z hukiem i od razu dać konsumentowi szeroki wachlarz kolorów i wzorów, co tylko podkręcało apetyt.
James: Marka Adidas zrobiła bardzo mądry ruch: wypuściła kilka pierwszych odsłon NMD, które były na najwyższym poziomie. To pozwoliło im zobaczyć, jak wielka może być wartość całej serii NMD. Następnie marka Adidas wypuściła na rynek osobno buty Adidas męskie i damskie z linii NMD. To był dobry krok!
Yana: Moda przychodzi i odchodzi, ale projekt NMD jest bardzo związany z futuryzmem. Naprawdę uważam, że ta sylwetka stanie się jedną z klasyków marki Adidasa - jeśli już nie jest klasyczna.

Czy fenomen obuwia technicznego zaraz się skończy?

Julian: Nie sądzę. Coraz więcej osób szuka nowych technologii w obuwiu, dlatego każda marka musi je dostarczać. Myślę, że obecnie nie jest jeszcze nawet na szczycie.
Deon: Wydaje mi się, że nie. Uwielbiamy buty techniczne, ponieważ jest to nieustannie odświeżająca zmiana. Jeszcze bardziej ekscytujące są modele, które mogą stać się przyszłymi klasykami. Oby było ich jak najwięcej.
Brendan: Myślę, że boom na obuwie techniczne dopiero się zaczyna. NMD to idealna równowaga pomiędzy technologią i modą i jestem pewny, że projekt ten jeszcze będzie się rozwijał, ponieważ badania wewnątrz firm stają się jeszcze bardziej zaawansowane.
James: Widzę wyraźnie, że nowoczesne, techniczne projekty sprzedają się dobrze, ale z drugiej strony, dobrze sprzedają się również klasyczne, anty-technologiczne modele, takie jak Adidas Superstar, Adidas StanSmith czy Adidas Campus. Zarówno marka Adidas, jak i inne wielkie firmy sportowe wciąż projektują i dostarczają nowe buty high-tech i wszystkie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Yana: Tak naprawdę myślę, że buty technologiczne będą mieć się bardzo dobrze. Uważam, że popyt na nie będzie nawet większy, ponieważ świetne projekty, takie jak właśnie Adidas NMD napędzają ten hype.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz