Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Adidasy NMD są aż tak
popularne? Oto szereg wyjaśnień, co stoi za sukcesem tych niebanalnych kicksów.
Model Adidas NMD, to stosunkowo nowe „dziecko” marki Adidas
Originals. Model ten szybko jednak zyskał solidną pozycję w świecie sneakersów.
Każda kolejna odsłona tych kicksów sprzedaje się jak świeże bułeczki w
sprzedaży detalicznej, powodując, że ilości podobne do modelu Yeezy rozchodzą się
za kwoty większe niż sugerowana cena producenta. Co sprawia, że sneakerheadzi
(i nie tylko) aż tak pokochali NMD?
Niezwykły projekt
Warto zacząć od tego, że konstrukcja modelu butów NMD zawiera
w sobie odniesienia do archiwalnych modeli marki Adidas, takich jak Micro
Pacer, Rising Star i Boston Super. Jest jednak mało prawdopodobne, aby to
właśnie ten fakt był naprawdę ważny dla sneakerheadów. Ważniejsze jest
zdecydowanie to, że NMD mogą z łatwością konkurować z innymi modelami na rynku
obuwia technicznego. Krótko mówiąc: bardziej prawdopodobne jest to, że wszyscy kupują
NMD, ponieważ one są wyposażone w nowoczesne technologie oraz po prostu są
wygodne. Konsensus jest zaś następujący: te sneakersy mają obecnie swoje 5
minut i po prostu wszyscy chcą je mieć!
W pewnym sensie zatem sukces buta nie jest całkowicie
bezprecedensowy. Jakby nie patrzeć każdy model marki wyposażony w technologię
Boost łatwo przykuwał do siebie uwagę. Co ciekawe jednak, marka Adidas jest w
stanie utrzymać popyt na NMD wyjątkowo długo, jednocześnie uwalniając
oszałamiającą liczbę ich odsłon i różnych kolorów. Specjalnie dla Was
zapytaliśmy parę osób handlujących sneakersami z całego świata, co sądzą o NMD,
aby dać Wam świadectwo globalnej siły tego modelu butów. Dzięki nim
dowiedzieliśmy się o tych kicksach dużo więcej.
Jaki był odbiór modelu NMD w Twoim sneakers sklepie?
Julian Kalitta (sklep Overkill): Można powiedzieć, że hossa
związana z modelem NMD jest bezgraniczna. Coraz więcej osób chodzi w butach NMD
i nasz sklep często nie jest w stanie zaspokoić popytu, ponieważ każde wydanie
tego modelu od razu trafia na pierwsze strony gazet w świecie sneakersów.
Deon Point (sklep Concepts): NMD stał się jednym z tych
modeli, które czynią z mojego życia piekło. Mój telefon dzwoni na okrągło
(śmiech).
Brendan Denault (sklep Livestock): Jak do tej pory każda
kolorystyka NMD była natychmiast wyprzedana, we wszystkich naszych sklepach. W
pewnym momencie musieliśmy robić losowania komu sprzedamy buty, aby kontrolować
sprzedaż.
James Trivunovic (sklep Size?): Pierwsza premiera modelu NMD
miało miejsce na kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem 2015 roku. To było
szaleństwo! W sklepie w Londynie mieliśmy w lutym ponad 150 osób oczekujących
na wersję Yellow Gold, a po 20-30 osób czekało w kolejkach w mniej zaludnionych
miastach, takich jak Leeds, Nottingham czy Middlesborough. Na naszej stronie
internetowej sprzedajemy te kicksy co kilka minut. Nie mogę nie wspomnieć o wydaniu
pakietu Sport White and Black. Wówczas na naszej stronie czekało ponad 30 000
osób gotowych do zakupu tych sneakersów. Istne szaleństwo!
Co sprawia, że model NMD jest tak dobrze odbierany przez sneakerheadów?
Julian: Głównym faktem jest to, że buty Adidas NMD są superwygodne,
dzięki doskonałemu połączeniu materiałów i wysokiej jakości wykonania. Ich nowy
system technologiczny jest wisienką na torcie, a całość jest bardzo modna.
Deon: Myślę, że za ich sukcesem stoi mieszanka energii,
która przede wszystkim napędza całą markę. Po drugie konsument pragnie otrzymać
produkt, który ma sens. Zazwyczaj marki oferują reedycje starych retro-modeli,
tymczasem rzadko zdarza się, aby nowe modele były tak wybitne i przyciągały tak
wiele uwagi. Właśnie to potrafi NMD.
Brendan: Ten styl "lekkich, przypadkowych" kicksów,
które dodatkowo mają w sobie najwyższą technologię wykonania, to znak
rozpoznawczy NMD. Właśnie dzięki temu połączeniu cech model NMD zyskał ogromną
popularność jako świetne casualowe buty na co dzień. To po prostu świetny, nowatorski
projekt, na który można zawsze liczyć.
James: Model NMD jest tak rewelacyjny i został tak dobrze
przyjęty, ponieważ jest zarówno całkowicie świeży i nowoczesny, a jednocześnie
uchwycił estetykę współczesnej mody. Pasuje idealnie do dzisiejszego, typowego
wizerunku młodych osób uwielbiających streetwear.
Yana: NMD to ładnie wyważony sneakers. Jego balans pomiędzy
inteligentnym wzornictwem a wygodnym dopasowaniem to jego sukces. Te kicksy są
dokładnie tym, czego pragną masy. Brawa dla projektantów!
Czy popularność NMD jest uzależniona od poprzednich sukcesów systemu Ultra
Boost?
Julian: Zdecydowanie pionierskie dzieło marki - Ultra Boost
- jest jednym z głównych powodów sukcesu NMD. Sylwetka tych kicksów nie jest być
może przełomowa, ale wszyscy wiedzieli już wcześniej o zaletach podeszwy Boost.
Deon: Myślę, że system Boost zdecydowanie pomógł w sukcesie
NMD. Technologia Boost jest tak wygodna i tak atrakcyjna, że naturalnie działa jako
wabik.
Brendan: Uważam, że NMD niekoniecznie konkuruje z modelem
Ultra Boost, ale ciekawie uzupełnia go w ramach linii Boost. NMD może być
postrzegany jako opcja bardziej swobodna, podczas gdy Ultra Boost to model
przeznaczony do sportu i wysokiej wydajności.
James: Myślę, że model NMD jest dużo bardziej współczesny
niż Ultra Boost, przede wszystkim dlatego, że nie wygląda jak but wyczynowy. Model
Ultra Boost zyskał ogromną popularność głównie ze względu na niesamowity komfort
oraz fakt, że Kanye West kilka razy ubrał na scenę ich wersję Triple White. Tymczasem
NMD wybronił się sam, bez pomocy żadnego celebryty. Jak się okazuje wystarczy
fakt, że konsument widzi technologię Ultra Boost pod bardziej interesującą,
mniej sportową cholewką, aby wybrać NMD dla siebie. Podsumowując: model Ultra
Boost na pewno zasiał ziarno sukcesu NMD, jednak nie sądzę, aby miał on aż duży
wpływ na to, jak postrzegamy i dlaczego wybieramy buty Adidas NMD.
Yana: Model Ultra Boost jest niewątpliwie wyposażony w
wybitną technologię, ale myślę, że NMD są tak popularne nie tylko dzięki
technologii Boost. Ten model po prostu pokazuje, że projektanci Adidas rozumieją
potrzeby ludzi.
Czy ludzie nie zmęczą się modelem NMD?
Julian: Na pewno nie prędko! Myślę, że to dopiero początek
ich udanej przyszłości. Jestem pewien, że Adidas ma więcej asów w rękawach.
Pojawią się nowe sylwetki NMD, nowe miksy materiałów itp. Oczywiście marka musi
odrabiać zadania domowe dotyczące marketingu i dystrybucji NMD, ale jeśli tak
będą robić, to model NMD będzie miał złotą przyszłość.
Deon: Myślę, że marka Adidas świetnie sobie radzi z utrzymaniem
modelu, pomimo tego, że sneakersy te są obecnie łatwe do zdobycia. Nie widzę
oznak żadnego spowolnienia.
Brendan: Wydaje mi się, że projekt NMD jest na tyle minimalistyczny,
że może być ponadczasowy. Jego projekt wręcz został stworzony jako płótno do
nieskończonych zmian i nowych odsłon. Kiedy po raz pierwszy pojawiły się na
rynku buty Ultra Boost, poczuliśmy, że ludzie są spragnieni nowych modeli. Być
może także marka Adidas uznała, że jest to świetna okazja, aby wprowadzić nową,
silną sylwetkę NMD z hukiem i od razu dać konsumentowi szeroki wachlarz kolorów
i wzorów, co tylko podkręcało apetyt.
James: Marka Adidas zrobiła bardzo mądry ruch: wypuściła
kilka pierwszych odsłon NMD, które były na najwyższym poziomie. To pozwoliło im
zobaczyć, jak wielka może być wartość całej serii NMD. Następnie marka Adidas wypuściła
na rynek osobno buty Adidas męskie i damskie z linii NMD. To był
dobry krok!
Yana: Moda przychodzi i odchodzi, ale projekt NMD jest bardzo
związany z futuryzmem. Naprawdę uważam, że ta sylwetka stanie się jedną z
klasyków marki Adidasa - jeśli już nie jest klasyczna.
Czy fenomen obuwia technicznego zaraz się skończy?
Julian: Nie sądzę. Coraz więcej osób szuka nowych technologii
w obuwiu, dlatego każda marka musi je dostarczać. Myślę, że obecnie nie jest
jeszcze nawet na szczycie.
Deon: Wydaje mi się, że nie. Uwielbiamy buty techniczne,
ponieważ jest to nieustannie odświeżająca zmiana. Jeszcze bardziej ekscytujące
są modele, które mogą stać się przyszłymi klasykami. Oby było ich jak
najwięcej.
Brendan: Myślę, że boom na obuwie techniczne dopiero się
zaczyna. NMD to idealna równowaga pomiędzy technologią i modą i jestem pewny,
że projekt ten jeszcze będzie się rozwijał, ponieważ badania wewnątrz firm stają
się jeszcze bardziej zaawansowane.
James: Widzę wyraźnie, że nowoczesne, techniczne projekty
sprzedają się dobrze, ale z drugiej strony, dobrze sprzedają się również
klasyczne, anty-technologiczne modele, takie jak Adidas Superstar, Adidas StanSmith czy Adidas Campus. Zarówno marka Adidas, jak i inne wielkie firmy
sportowe wciąż projektują i dostarczają nowe buty high-tech i wszystkie cieszą
się dużym zainteresowaniem.
Yana: Tak naprawdę myślę, że buty technologiczne będą mieć
się bardzo dobrze. Uważam, że popyt na nie będzie nawet większy, ponieważ świetne
projekty, takie jak właśnie Adidas NMD napędzają ten hype.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz