poniedziałek, 17 lipca 2017

Pharrel Williams – najważniejszy głos w kulturze sneakersów

W czym tkwi sekret sukcesu sneakersowo-marketingowego tego znanego muzyka?


W dzikim świecie sneakersowego marketingu oraz reklamowania kicksów przez gwiazdy, autentyczność jest na wagę złota. Każdy but, który został zaprojektowany przez Pharrella, odkąd marka Nike wysunęła do niego propozycję współpracy, począwszy od pary Dunków w 2004 roku, stał się sukcesem. Minęło 13 lat od momentu, gdy ten 44-latek – muzyk, projektant mody i produent wszedł w świat sneakersów i od tamtej pory nikt nie wykorzystał lepiej możliwości, jakie dają sneakersy, niż on sam.

Magiczna zdolność

Pharell współpracował nie tylko z marką Nike. W marcu 2014 roku podpisał on umowę z Adidasem i był milowym krokiem w powrocie marki do świadomości masowej. Na linii współpracy muzyka z marką odzieżową powstawały ogromne sukcesy. Marka wypuściła szereg odsłon modelu NMD i 50 różnych kolorystyk modelu Adidas Superstar. Pewne jest jedno Pharell działa nieustannie na swój indywidualny sposób, który działa bez zarzutów! W czym tkwi jego sekret? Wydaje się nam, że zbyt często widzimy raperów, którzy reklamują sneakersy nieco bez przekonania. W kampaniach reklamowych możemy odczuć, jak wielkie pieniądze stoją za tym, by dana osoba zachęciła społeczeństwo do zakupu nowego projektu butów. Tymczasem Pharellowi wszystko przychodzi naturalnie. Jeśli ten muzyk coś reklamuje, to tylko dlatego, że szczerze lubi lub wierzy w dany produkt, a każdy model, który zrobił wspólnie z marką Adidas jest tego dowodem. Dlatego też każdy model butów, pod którym podpisuje się Pharell natychmiast staje się sprzedażowym hitem. ​Nie dzieje się tak ze względu, że konsumenci to lemingi ślepo podążający za tym, co wskaże gwiazdor. Dzieje się tak dlatego, że dany model wspierany przez kogoś, kto rzeczywiście kocha sneakersy i nosi je uczciwie, na co dzień i od święta.

Prawda przede wszystkim


Model Human Race NMD, które Pharell zrobił razem z Adidasem w ciągu odniosły w ciągu ostatniego roku ogromny sukces, pomimo tego, że sprzedawane są za kwotę, która jest równowartością jednomiesięcznego czynszu. Okazuje się, że do sukcesu nie są potrzebne wszystkie innowacyjne systemy i nowoczesne bajery. Tworząc model Human Race Pharell wykorzystał dwa najlepsze buty do tenisa marki Adidas: Adidas Stan Smith oraz Adidas Forest Hills, przekształcając je w lekkie buty do codziennego noszenia. I choć model otrzymał nietypowe kolory (np. żółtą podeszwę), to Pharell podejmując to ryzyko miał nadzieję, że umieszczenie swojego nazwiska pod modelem wyprowadzi tego buta do szerszej publiczności. To wiele o nim mówi – Pharell robi to, co lubi i robi to dobrze. Działa to na dwa sposoby: gwiazdor daje to swoim fanom to, co jest szczere i nie ma na celu podporządkować się im za wszelką cenę, a jednocześnie dobrze działa na fanów marki, którzy uwielbiają dziedzictwo Adidas Originals.
źródło: solecollector.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz