W czym tkwi sekret sukcesu sneakersowo-marketingowego tego
znanego muzyka?
W dzikim świecie sneakersowego marketingu oraz reklamowania
kicksów przez gwiazdy, autentyczność jest na wagę złota. Każdy but, który został
zaprojektowany przez Pharrella, odkąd marka Nike wysunęła do niego propozycję
współpracy, począwszy od pary Dunków w 2004 roku, stał się sukcesem. Minęło 13
lat od momentu, gdy ten 44-latek – muzyk, projektant mody i produent wszedł w
świat sneakersów i od tamtej pory nikt nie wykorzystał lepiej możliwości, jakie
dają sneakersy, niż on sam.
Magiczna zdolność
Pharell współpracował nie tylko z marką Nike. W marcu 2014
roku podpisał on umowę z Adidasem i był milowym krokiem w powrocie marki do
świadomości masowej. Na linii współpracy muzyka z marką odzieżową powstawały
ogromne sukcesy. Marka wypuściła szereg odsłon modelu NMD i 50 różnych
kolorystyk modelu Adidas Superstar. Pewne jest jedno Pharell działa nieustannie
na swój indywidualny sposób, który działa bez zarzutów! W czym tkwi jego
sekret? Wydaje się nam, że zbyt często widzimy raperów, którzy reklamują
sneakersy nieco bez przekonania. W kampaniach reklamowych możemy odczuć, jak
wielkie pieniądze stoją za tym, by dana osoba zachęciła społeczeństwo do zakupu
nowego projektu butów. Tymczasem Pharellowi wszystko przychodzi naturalnie.
Jeśli ten muzyk coś reklamuje, to tylko dlatego, że szczerze lubi lub wierzy w dany
produkt, a każdy model, który zrobił wspólnie z marką Adidas jest tego dowodem.
Dlatego też każdy model butów, pod którym podpisuje się Pharell natychmiast
staje się sprzedażowym hitem. Nie dzieje się tak ze względu, że konsumenci to
lemingi ślepo podążający za tym, co wskaże gwiazdor. Dzieje się tak dlatego, że
dany model wspierany przez kogoś, kto rzeczywiście kocha sneakersy i nosi je
uczciwie, na co dzień i od święta.
Prawda przede wszystkim
Model Human Race NMD, które Pharell zrobił razem z Adidasem
w ciągu odniosły w ciągu ostatniego roku ogromny sukces, pomimo tego, że
sprzedawane są za kwotę, która jest równowartością jednomiesięcznego czynszu. Okazuje
się, że do sukcesu nie są potrzebne wszystkie innowacyjne systemy i nowoczesne
bajery. Tworząc model Human Race Pharell wykorzystał dwa najlepsze buty do
tenisa marki Adidas: Adidas Stan Smith oraz Adidas Forest Hills, przekształcając
je w lekkie buty do codziennego noszenia. I choć model otrzymał nietypowe
kolory (np. żółtą podeszwę), to Pharell podejmując to ryzyko miał nadzieję, że
umieszczenie swojego nazwiska pod modelem wyprowadzi tego buta do szerszej publiczności.
To wiele o nim mówi – Pharell robi to, co lubi i robi to dobrze. Działa to na
dwa sposoby: gwiazdor daje to swoim fanom to, co jest szczere i nie ma na celu
podporządkować się im za wszelką cenę, a jednocześnie dobrze działa na fanów
marki, którzy uwielbiają dziedzictwo Adidas Originals.
![]() |
źródło: solecollector.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz